Pembelajaran Online berbasis Have Fun Learning dengan Penilaian Modern pada Era Pandemi Covid-19

Authors

  • Fathan Mubina Dewadi Universitas Buana Perjuangan Karawang
  • Chepi Reynaldi Universitas Buana Perjuangan Karawang
  • Muhammad Rifqi Putra Syah Universitas Buana Perjuangan Karawang

DOI:

https://doi.org/10.15642/jeced.v3i2.1580

Keywords:

Pembelajaran, Menyenangkan, Efektif

Abstract

for an existing system, so with an outbreak like this, especially in the academic world, there needs to be a breakthrough when learning media uses an online system. This research is classified as qualitative because it involves qualitative information because this research refers to evidence of general information without any statistical and quantitative calculations. Conclusion on This research is by taking a good approach to students, the KBM process goes well. The role of educators who are patient and skilled makes students comfortable in learning and one of the important innovations is remedial which is required so that students continue to be challenged. Suggestions for this research is to immediately apply it on a more complex mass scale and research on socio-cultural studies regarding the character of students is needed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Akhyak. (2021). Waktunya Merdeka Belajar. Tulungagung: Akademia Pustaka.

Akmal, A. I. (2021). Nilai-nilai Pendidikan Islam dalam Al-Qur'an Surat Al-Baraqah Ayat 278-279 (Kajian Tafsir Al-Misbah). Magelang: Universitas Muhammadiyah Magelang.

Amaliyah, A. R. (2021). Pemikiran Mahmud Yunus (1899 –1982) dalam Pembaharuan Pendidikan Islam dan Relevansinya dengan Tantangan Era Industri 4.0. Yogyakarta: Program Studi Magister Ilmu Agama Islam Fakultas Ilmu Agama Islam Universitas Islam Indonesia.

Arsyad, M. (2021). Teori Belajar dan Peran Guru pada Pendidikan di Era Revolusi Industri 4.0. Banjarmasin: Universitas Lambung Mangkurat.

Ashiddiqie, M. H. (2020). Pendidikan Pengalaman dalam Perspektif Pendidikan Islam. Banda Aceh: Sekolah Tinggi Agama Islam Syekh Abdur Rauf.

Efendi, N., & Sartika, S. B. (2021). Filsafat Sains. Sidoarjo: Universitas Muhammadiyah Sidoarjo.

Hasibuan, L., Anwar, K., & Nazirwan. (2021). Pendidikan dan Perubahan KebudayaanTransmisi Budaya dan Perkembangan Institusi Pendidikan. Jurnal Literasiologi, 69-82.

Hermawan, I. (2020). E-Learning Berbasis Virtual classroom di Era Covid-19 (Studi Kasus MKWU PAI di Universitas Singaperbangsa Karawang). Hawari Jurnal Pendidikan Agama dan Keagamaan Islam, 1-10.

Kemendikbud dan Dikti. (2021, December 13). Beritagar.id. Retrieved from lokadata: https://lokadata.beritagar.id/chart/preview/jumlah-kelulusan-berdasarkan-tingkat-pendidikan-2016-2021-1623836037

Kurniawati, W. (2020). Peran Orang Tua dalam Menumbuhkan Motivasi Belajar Siswa MI Muhammadiyah Kaligondang Kecamatan Kaligondang Kabupaten Purbalingga. Purwokerto: IAIN Purwokerto.

Muarif, I. (2021). Peran Guru Mengaji Sebagai Motivator Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Santri di TPPA Albarokah Desa Kelaten Kalianda. Lampung: Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.

Nissa, C. A. (2021). Peran Guru dalam Mendukung Perkembangan Sosial Emosi Peserta Didik pada Pembelajaran Daring di Kelas IV SD Al-Azhar I Bandar Lampung. Lampung: UIN Raden Intan Lampung.

Noer, A., Tambak, S., & Sarumpaet, A. (2017). Konsep Adab Peserta Didik dalam Pembelajaran menurut Az-Zarnuji dan Implikasinya terhadap Pendidikan karakter di Indonesia. Jurnal Al-hikmah, 181-208.

Priastuti, Y. C. (2020). Kreativitas Guru dalam Penggunaan Media Pada Pembelajaran Tematik Kelas IV Dimi Ma’arif Nu Notog Kecamatan Patikraja Kabupaten Banyumas. Purwokerto: Jurusan Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan Institut Agama Islam Negeri (IAIN).

Satriah, L. (2020). Bimbingan Konseling Pendidikan. Bandung: Mimbar Pustaka.

Subiyakto, B., & Abbas, E. W. (2020). Strategi Pembelajaran IPS : Konsep dan Aplikasi. Banjarmasin: Universitas Lambung Mangkurat.

Sugiarti, Andalas, E. F., & Setiawan, A. (2020). Desain Penelitian Kualitatif Sastra. Malang: Universitas Muhammadiyah Malang.

Downloads

Published

2021-12-31

How to Cite

Dewadi, F. M., Chepi Reynaldi, & Muhammad Rifqi Putra Syah. (2021). Pembelajaran Online berbasis Have Fun Learning dengan Penilaian Modern pada Era Pandemi Covid-19. JECED : Journal of Early Childhood Education and Development, 3(2), 121–128. https://doi.org/10.15642/jeced.v3i2.1580

Issue

Section

Articles

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.